Stabilní Jieshuo přináší vyladěný chod, nové funkce a kompletní lokalizaci

Vydání článku se bohužel nakonec trochu posunulo, ale věřte, že k tomu byly vážné důvody!

Pokusím se to vzít hezky po pořádku, tentokrát si plně lokalizovaná verze vyžádala i krev, pot a slzy, jak by nejspíš konstatoval Winston Churchil:-)

Jistě jste si všimli, že ono mnohokrát avizované stabilní vydání vyšlo opravdu 31. srpna v podvečer.

Jenomže, když jsem jej začal testovat a procházel jsem veškeré možnosti nastavení i výčet novinek, zjistil jsem nemilou skutečnost v podobě nepřítomnosti některých nových funkcí, jež jsem pochopitelně korektně přeložil.

Divné bylo, že anglická lokalizace je měla normálně dostupné, ostatní jazykové mutace jsem nezkoumal.

Takže mi vrtalo hlavou, čím by to asi mohlo být a opravdu jsem se nadřel, než jsem odhalil problém, jenž toto způsobil.

Nikdy by mě totiž nenapadlo, že je nutné hledat příčinu právě tady.

Abyste rozuměli, překlad Jieshua se skládá ze dvou částí.

Tou první jsou řetězce, jež popisují veškeré funkce programu, druhou pak speciální soubor, v němž se překládají jednotlivé povely, které pak danou funkci umí vyvolat.

Nakonec se mi podařilo zjistit, že právě v tomto druhém souboru tkvěla ona potíž.

Li z nějakého důvodu opomněl aktualizovat českou variantu, takže příkazy pro aktivaci nově přidaných funkcí v souboru úplně chyběly.

Proto, i když byl korektně přeložen jejich popis, nebyly v aplikaci viditelné, tím pádem je nešlo samozřejmě ani použít.

Přiznám se, že mě toto zjištění poněkud rozladilo, jelikož jsem aktuálnímu cyklu překladů věnoval opravdu velké množství času a nepředpokládal jsem, že by k přešlapu mohlo dojít na straně autora.

Nicméně, v souvislosti s tím se mu nějak nepodařilo ani korektně implementovat turecký překlad, takže byla naplánována další aktualizace, která měla toto řešit.

Ta vyšla ve včerejších podvečerních hodinách a já byl ve velkém časovém presu, abych stihl upravit výše zmiňovaný soubor s příkazy pro jednotlivé funkce.

Bohužel, když jsem tedy přišel na to, kde je problém a mohl jsem nedostatek začít řešit, vstoupil mi do toho osud, kdy bylo nutné vydat se do města a absolvovat s dcerkou nějaké nutné pochůzky.

Byl jsem značně nervózní, jelikož jsem chtěl využít vydání včerejšího updatu a dodat vám kompletní a hlavně fungující překlad!

Takže jsem původně zvažoval možnost, že nechám jít dceru samotnou a já se pohroužím do dění kolem Jieshua.

Nakonec ve mně zvítězily otcovské povinnosti a oželil jsem práci na našem odečítači.

Nicméně i tak mi to nedalo a rozhodl jsem se vše nějak řešit přímo v terénu s mobilem na uchu.

Vsadil jsem všechno na jedinou kartu a kontaktoval vývojáře s tím, že už vím, v čem tkví onen problém a zda mu bude stačit, když zašlu opravený soubor kolem šestnácté hodiny.

No asi jsem u něj velmi dobře zapsán, jelikož mi napsal s tím,že když mu vysvětlím, co je nutné upravit, udělá to sám, když jsem momentálně odstřihnut od svého počítače.

Jediným štěstím bylo, že ihned pochopil, kde je problém a zrovna měl čas komunikovat.

Li tak skutečně dodržel slib a potřebné věci doplnil za mě, díky čemuž je verze z 1. září nejen kompletně lokalizovaná, ale také plně funkční!

Takže bylo to trochu divoké a stresující, ale nakonec se vše podařilo.

Nicméně z toho všeho vyplývá, že kdo nemá čas být neustále bdělý, testovat nové funkce a pružně reagovat na zjištěné skutečnosti, jen těžko udrží krok se souběhem vydávání aktualizací a nutností úprav lokalizací.

Proto bych tímto chtěl upozornit také slovenské kolegy, aby si překontrolovali svůj soubor „arrays.xml“, zda obsahuje veškeré příkazy, jež jsou nutné pro provoz nejnovějších fičurek.

Zjistí to velmi snadno v hlavním menu aplikace, pod tlačítkem „více“, kdy se jim zpřístupní veškeré dostupné funkce.

Jestliže na konci jejich seznamu nenajdete položky jako oznámit aktuální čas, přečíst informace o připojení nebo detekovat úroveň světla, je více než jisté, že váš lokalizační soubor povelů také nebyl aktualizován.

Pak je nutné kontaktovat autora a vše s ním doladit.

Dle informací od některých uživatelů vám chybí i nějaký překlad v rámci nastavení předčítání oznámení, takže i zde bude nutná revize.

Tolik vzkaz pro překladatele ze Slovenska!

Troufám si tvrdit, že česká lokalizace je po třech letech práce na velmi vysoké úrovni a v aktuální verzi byste neměli narazit na žádné nepřeložené nastavení či funkci.

Tři nová stěžejní vylepšení

Nyní si blíže představíme několik nejzásadnějších vychytávek, jež byly přidány a následně dolaďovány v této stabilní verzi odečítače.

To už jsem taktéž několikrát naznačoval, že se v tomto případě jedná o finální release, jenž se hodí ke každodennímu nasazení.

Můžete jej tak bez obav instalovat a používat.

Vestavěný indikátor světla

Nadpis mluví jasnou řečí, do aplikace byla implementována funkce, která uživateli rychle ohlásí aktuální úroveň světla v místnosti nebo kdekoli jinde.

Funkci najdete v hlavním menu aplikace, pod tlačítkem „více“, u pravého okraje displeje úplně dole.

Stačí poklepat a ihned dostanete hlášení o aktuální intenzitě osvětlení.

Pokud volbu nenahmatáte na první pokus, švihněte několikrát v seznamu položek směrem vpřed, aby se vám daná funkcionalita odkryla.

Testoval jsem v hodně temném i jasném prostředí a vše fungovalo korektně.

Nový výkonný nástroj pro prohlížení internetu

Došlo k implementaci pokročilého enginu pro zpracování webovýh stránek, kdy je tento mnohem rychlejší, než starší dosud používaný způsob.

Vývojář upozorňuje na skutečnost, že na některých stránkách může nový nástroj způsobovat nestandardní chování fokusu, takže pokud tento problém zaznamenáte, můžete se vrátit k původní metodě.

Já testuji asi dva dny a prozatím jsem nic takového nezaregistroval.

Volba je dostupná skrze hlavní nabídku aplikace, v nastavení operací, pod záložkou nastavení rolování.

Kapesní režim a eliminace náhodných dotyků

Ačkoli by se mohlo zdát, že obě funkce jsou totožné, není tomu tak.

Onen kapesní režim, který je k dispozici v rámci pokročilých nastavení, pod záložkou nastavení operací, dočasně zablokuje displej pouzev případě, kdy dojde k aktivaci senzoru přiblížení.

Je možné si pomocí zaškrtávátek vybrat, zda bude displej deaktivován vždy a nebo k tomu bude docházet pouze na obrazovce uzamčení.

Druhá obdobně se tvářící funkce pracuje zcela jinak a také ji dohledáte úplně jinde.

Ta má za úkol kompletně zablokovat gesta na vyžádání uživatele a to i na odemčeném zařízení.

Asi byste se mě mohli zeptat, k čemu je taková věc dobrá.

Odpovím vám velmi rychle, jelikož tohle je fičura, která mně osobně opravdu chyběla.

Jistě víte, že pokud přehráváte například video na Youtube a nevlastníte prémiové členství, není možné v takovém případě displej uzamknout a s telefonem jakkoli manipulovat.

V okamžiku, kdy obrazovku zamknete, zastaví se i přehrávání videa.

Další situací může být plynulé čtení dlouhého textu, kdy opět není možné telefon uzamknout, jelikož by zase došlo k přerušení čtení.

Odpovídající volbu, která vám blokování displeje umožní, najdete tentokrát v hlavním menu aplikace, pod tlačítkem více, opět v pravé dolní části obrazovky. Víceméně tamtéž, kam byl nově přidán indikátor světla.

Pro deaktivaci blokování dotyku použijte krátký stisk obou tlačítek regulace hlasitosti, přičemž nejprve stiskněte jedno, k němu pak druhé a teprve poté obě uvolněte.

Jen doplním, že všechny tyto novinky jsou k dispozici zdarma!

Změny aktuální verze

20220831 – stabilní vydání

*Zlepšena funkčnost kapesního režimu,

*Optimalizováno kontinuální rozpoznávání na virtuální obrazovce,

*Virtuální obrazovka podporuje posouvání v rámci rozpoznávání,

*Optimalizována činnost fokusu při rolování stránek,

*Optimalizován Jieshuo textový editor,

*Optimalizována funkce pamatování poslední pozice fokusu.

20220901 – opravný update

*Opravena chyba, kdy u některých jazyků nebyly k dispozici instrukce pro nové příkazy,

*Opravena chyba, kdy do některých editačních polí nebylo možné vkládat text.

Stažení a instalace

Nechci vás nutit ke kompletní reinstalaci, avšak tentokrát se můžete setkat s nestandardním chováním.

Po běžné aktualizaci se mi stalo, že korektně nefungovalo přemisťování fokusu, takže jsem byl nakonec nucen provést čistou instalaci s následným obnovením nastavení ze zálohy.

Mé doporučení je tedy takové, že jestliže se po běžném updatu bude Jieshuo chovat nesprávně, přikročte nejprve ke kompletní reinstalaci, než budete anoncovat nějaké potíže.

Jak je možné aplikaci aktualizovat už jistě víte, takže vás nebudu zatěžovat dokola omílanými instrukcemi.

Pokud někdo touží po instalačním apk balíčku, může jej získat z odkazu níže.

Stáhnout Jieshuo Screen Reader 20220901

Užívejte nové funkce a plně lokalizovanou verzi!

Publikoval Chinese screen reader 2019

Od narození nevidím, přesto se snažím žít aktivně. Pět let jsem závodně hrával futsal pro nevidomé a vášeň pro tento sport mě neopustila. Hraji ale už jen rekreačně, pro zábavu. Dále mě baví bruslení, kolo a plavání. Ve volném čase si také rád přečtu nějaký napínavý horor nebo kouknu na válečný dokument. Pracuji jako počítačový technik, takže mým životem prostupují informační a komunikační technologie.

Napsat komentář